Geachte nieuwsbrieflezer,

Ik wil beginnen met een dankwoord aan alle ouders/verzorgers die in de afgelopen weken ingepakte lege dozen naar onze school hebben gebracht. We hebben twee aanhangers vol met prachtig gekleurde dozen in Sinterklaaspapier naar het oude gebouw van de Rabobank gebracht; het werkhuis van Sinterklaas.
Een aantal weken geleden hadden we als schoolleiders van de verschillende basisscholen in Ter Apel een online meeting. We kregen het over de verschillende feesten die eraan zaten te komen en hoe we hiermee om moesten gaan in deze ‘coronatijd’.
Het overleg begon met het zogenaamde sparren over het Sinterklaasfeest en het eindigde bij het opperen van het organiseren van een zogenaamde ‘walk through’ in het gebouw waar vroeger de Rabobank zat.
Binnen een week zaten wij om de tafel met een afgevaardigde van ondernemers- en handelsvereniging Mercurius Ter Apel. Na een goed overleg, waar we met veel enthousiasme vandaan kwamen, begon de ‘walk through’ vorm te krijgen en spraken we af dat we het gingen organiseren.
Maar eerst moesten we overleggen met de gemeente Westerwolde over de vraag of de ‘walk through’ toegestaan was in verband met de coronamaatregelen. Daarna werd het best wel spannend allemaal, want het moest uiteindelijk nog via de jurist van de gemeente en de veiligheidsregio Groningen, waardoor we pas een week van tevoren ‘groen licht’ kregen.
Sinterklaas en zijn Pieten hadden inmiddels wel ingestemd met het betrekken van het gebouw als werkhuis in deze periode. Dat was wel een hele opluchting.
We hebben het uiteindelijk in een paar dagen georganiseerd en wat was het een succes. De kinderen genoten zichtbaar van de ontmoeting met Sinterklaas en zijn Pieten. Hierdoor was het organiseren van de ‘walk through’ zeer de moeite waard. Nu weet u dus waar alle ingepakte dozen voor waren!
Op de volgende pagina vindt u een impressie van deze dag.
Ik wens iedereen een fijne Sinterklaasavond!