Dit is de laatste ‘gewone’ nieuwsbrief van het schooljaar 2020-2021 en net als 2019-2020 was ook dit een bijzonder schooljaar. We hebben veel hoogtepunten, maar ook dieptepunten meegemaakt. De lockdown hebben we toch wel als een dieptepunt ervaren, maar de heropening van de school was geweldig. De meeste kinderen waren zo blij dat ze weer naar school mochten, dat ze ook mij met een ‘big smile’ begroetten bij de ingang. ‘Goedemorgen juf Anita, ik ben blij u weer te zien’, deed mij als schoolleider enorm goed!

In het afgelopen schooljaar kon heel veel niet en dat was vaak een teleurstelling, voor zowel de leerlingen als de leerkrachten. Wat waren we blij dat wij gewoon een schoolkamp voor de beide groepen 8 hebben kunnen organiseren en dat de schoolreizen doorgingen voor onze leerlingen. Dit waren zeker hoogtepunten voor ons allemaal! Wat voor mij als schoolleider een hoogtepunt was, is het geweldige Sinterklaasfeest in het oude Rabobankgebouw dat ik samen met de andere schoolleiders van de basisscholen in Ter Apel heb mogen organiseren. Dit gaf een enorm gevoel van saamhorigheid, waardoor wij nu regelmatig contact hebben over allerlei zaken die we samen kunnen oppakken.

Vorig schooljaar eindigde ik met de volgende zin: ‘De toekomst moet uitwijzen of dit schooljaar uniek was in haar soort of dat er nog meer schooljaren volgen die op eenzelfde wijze verlopen.’
Helaas verliep dit schooljaar op eenzelfde wijze, maar wij hebben hoop dat het komende schooljaar weer als vanouds zal zijn. We hebben geleerd van de coronapandemie, we nemen de positieve ervaringen mee en de negatieve vergeten we.

Ik wens u een fijne zomervakantie en ik hoop iedereen in het nieuwe schooljaar, in goede gezondheid terug te zien!

Ik wens u veel leesplezier!