Nog één dag en dan is het voorjaarsvakantie…………………

De afgelopen periode stond in het teken van halve klassen, teamleden afwisselend ziek thuis, geen invalleerkrachten, maar wel collega’s die hun schouders eronder zetten en de groepen opvangen. Diepe buiging voor ons team!

Maar ook een diepe buiging voor onze omgeving: ouders, verzorgers, kinderopvang, opa’s en oma’s. Iedereen had en heeft te dealen met maatregelen en ziekte en moet zich flexibel opstellen om alles thuis en op het werk rond te krijgen. Het valt niet altijd mee, maar we moeten het samen doen voor onze leerlingen, uw kinderen.

Corona is nog niet voorbij en het is dan ook afwachten hoe het na de voorjaarsvakantie zal gaan. We gaan als school niet direct alle maatregelen eraf ‘gooien’, maar kijken het eerst een week aan en ook zullen wij als Openbaar Onderwijs Westerwolde overleggen wat we wanneer gaan doen. Het feit blijft dat bij een positieve test er alsnog een quarantaineperiode volgt en het feit blijft ook dat we geen invalleerkrachten hebben. Daarnaast zijn er veel leerlingen die onderwijstijd op school hebben gemist en we moeten nog veel lesstof aanbieden. Dat gunnen we onze leerlingen. We willen namelijk achterstanden zoveel mogelijk voorkomen.

In de komende periode kunt u bij ons op school twee nieuwe gezichten ontmoeten: juf Judith Westerhof en juf Anne-Clair Scholte. Juf Judith zal juf Mirella vervangen, want zij zal over niet al te lange tijd met verlof gaan. Juf Mirella en haar man Jasper zijn in blijde verwachting van hun eerste kind. Juf Anne-Clair is leerkracht in opleiding (hierna LIO) en zal haar LIO-afstudeerstage bij ons komen doen in groep 7 paars. Beide leerkrachten zullen zich op de volgende pagina voorstellen.

In de komende periode gaan we ook iets nieuws doen op school met het vak wereldoriëntatie en wetenschap & techniek. De week van maandag 14 maart tot en met vrijdag 18 maart zal een projectweek worden, waarin we schoolbreed gaan werken aan een gezamenlijk thema. Verderop in de nieuwsbrief staat meer informatie hierover. Wij verheugen ons hier enorm op en we zijn benieuwd hoe onze leerlingen deze week gaan ervaren.

Ik wens u een fijne voorjaarsvakantie!

Met vriendelijke groet, Anita Klompsma-Bolk.