Soms heb je het geluk dat er een opa is op je school die een opvallend goede muzikant is. Dit keer hebben wij het geluk dat deze opa Alex Vissering heet. Een poos geleden hadden twee collega’s Alex Vissering benaderd met de vraag of hij een schoollied voor ons wilde schrijven. Dat wilde hij wel en door de coronaperiode is de afronding een beetje vertraagd, maar vorige week donderdag was het zover. We (een select gezelschap waaronder ondergetekende) mochten de studio in. Dat was een unieke ervaring en ook heel gezellig. Ik ben onder de indruk van het resultaat, maar u moet nog even wachten, want we zoeken een geschikt moment om het lied te ‘lanceren’ en wellicht bereikt het wel de tipparade (‘dromen mag’).

Wellicht is het u al opgevallen dat er twee juffen in ons schoolteam zwanger zijn. Kinderen spelen graag na wat ze zien in hun dagelijkse leefwereld en het maakt ze niet uit of ze een jongen of een meisje spelen. Dat is altijd prachtig om te zien! Zo zien wij dat jongetjes een mama spelen en meisjes een papa. Ook een hond, een paard of een kat worden gespeeld en daar kun je als juf enorm van genieten en uiteraard kun je ook heerlijk meespelen.
Het leukste is het als ze de juf naspelen. Ze gebruiken dan soms de woorden en de maniertjes van de juf, waardoor de juf denkt: ‘Huh, doen ze mij nou na?’ Er komt natuurlijk heel veel fantasie bij kijken, maar de juf naspelen die zwanger is, was toch wel de moeite waard om op de foto te zetten en te delen met collega’s. Dus, bij deze deel ik dit tafereeltje ook even met u.

Ik wens u veel leesplezier!

Met vriendelijke groet,