‘Een goed begin is het halve werk’.

De eerste weken van het schooljaar zitten er alweer op en de Gouden Weken zijn goed gestart met het kamp en de schoolreis. U heeft de informatieavond gehad, waar ik helaas niet bij kon zijn, vanwege mijn eerste coronabesmetting. Een positieve test is echt negatief voor de getroffen persoon. Je moet nog steeds minimaal vijf dagen in quarantaine en dan maar hopen dat je geen klachten meer hebt, want anders worden het er tien dagen…. Wat zijn we er allemaal flauw van (ook als schoolteam), maar we hebben ermee te dealen en ik hoop zo dat de besmettingen niet toenemen en wij geen klassen naar huis moeten sturen.

Wat betreft de Gouden Weken zijn we als schoolteam al een aantal jaar heel bewust bezig met: een goede overdracht tussen collega’s voor de eerste dag van het schooljaar, het doen van groepsvormende activiteiten (schoolreis en kamp dragen enorm bij), het samen maken van de groepsregels (hangen al in iedere klas) en het persoonlijk contact maken met alle ouders of verzorgers via de informatieavond en de startgesprekken. We proberen als schoolteam het beste uit deze periode te halen door vooral vanuit positiviteit met onze leerlingen te communiceren. We hebben daarbij ook de medewerking van ouders nodig.

Het was fijn om te horen dat onze Positive Behaviour Coach, Inge Reijnders, werd gewaardeerd tijdens het algemene gedeelte van de informatieavond. Wij zijn erg trots op de PBS-ontwikkelingen.

Er waren veel ouders op de informatieavond, maar ik hoop dat alle ouders met hun kind aanwezig zijn tijdens het startgesprek.

Ik wens u ook een positieve tijd toe, waarin u negatief test!