Afgelopen vrijdag keek ik naar het open podium van groep 1/2 rood in de hal van onze school. De hal zat vol met familieleden van onze leerlingen. Om 13.10 uur kwamen daar de kinderen van de groepen 1/2 geel en roze bij en zo zat de hal vol. Om 13.15 uur kwam groep rood binnen en begon het open podium.
Ik sta dan altijd met veel bewondering te kijken hoe deze jonge kinderen al zo op het podium durven te staan, te zingen en te spreken. Sommige kinderen vinden het erg spannend, gaan wiebelen of weten zich geen houding te geven, maar ze staan er wel en ik weet dat over een paar jaar ook deze leerlingen ‘gewoon’ het podium pakken op hun eigen ontwikkelde manier.

Eén van onze leerlingen, Loïs Fokkema, heeft laten zien hoe zij het podium pakt als voorleeskampioen van onze school, in de regio en binnenkort op de provinciale kampioenschappen. Loïs zit namelijk in de provinciale finale als voorleeskampioen. Op woensdag 12 april mogen alle leerlingen van de groepen 8 mee naar de finale. Deze vindt plaats in Theater vanBeresteyn in Veendam. Hoe de finale ook verloopt, Loïs heeft het podium gepakt en we zijn supertrots op haar!

Op vrijdag 17 maart waren juf Rosie en ik samen naar het congres van de Algemene Vereniging voor Schoolleiders. Het congres was in het historische fabriekspand De Fabrique en het thema was ‘Samen maken we school’. Het was een interessante dag waar wij veel inspirerende sessies hebben gevolgd.

Tegelijkertijd was het op OBS De Vlinder een drukte van jewelste. De eerste Nationale Pannenkoekdag is gevierd met opa’s en oma’s op school en de groepen 4 en 5 zijn naar Het Kloosterheerd gegaan en hebben daar met de bewoners pannenkoeken gegeten.
Ik ontving tijdens deze dag heel veel foto’s en na afloop een uitgebreid verslag van juf Marlies over hoe de dag is verlopen. Juf Marlies is coördinator burgerschap en zij heeft deze dag voorbereid en het draaiboek gemaakt. Ik heb van haar en het schoolteam begrepen dat het een zeer waardevolle dag was en voor herhaling vatbaar. Ik hoop er volgend jaar bij te zijn.

Veel leesplezier,